Veelgestelde vragen

Ons deskundige team staat klaar om al je vragen te beantwoorden en je te begeleiden bij het kiezen van de geschikte producten voor jouw event. Wij raden aan om een offerte aan te vragen dan kunnen wij het beste en snelste helpen.

Via een: Offerte

Telefoon: 085 – 212 92 41

Mail: [email protected].

Wanneer leveren jullie

Wij leveren altijd de dag voor de gebruiksdag van de apparatuur. Tussen de tijden van 8:30 – 17:30 doordeweeks en in het weekend tussen 10:00 – 17:00. Je kan daarnaast ook een specifieke tijd aanvragen via het Offerte formulier.

Ophalen doen wij de dag na het evenement, doordeweeks tussen 8:30 en 17:30 en in het weekend tussen 10:00 en 17:00. Zorg ervoor dat alle apparatuur klaarstaat, schoongemaakt is en alle kabels erbij zijn. Op aanvraag kunnen wij ook alles op- en afbouwen.

Wat is het verschil tussen basic, standaard & premium speaker sets?

Uit ervaring weten we dat veel evenementen duurder uitpakken dan begroot. Ondanks een lager budget willen we je toch voorzien van apparatuur. Daarom bieden we verschillende merken aan:

Basic: Devine-luidsprekers
Standaard: The Box Pro-luidsprekers
Premium: Turbosound-luidsprekers

Indien het budget het toelaat, raden we altijd de premium sets aan. Weet dat er een aanzienlijk verschil is in geluidskwaliteit tussen de verschillende speakers.

Wat zijn mijn rechten en plichten als huurder?

Alle verplichtingen en rechten zijn makkelijk terug te vinden onderaan van iedere pagina in de algemene voorwaarden.

Kan ik mijn huurperiode verlengen en zo ja, hoe geef ik dit door?

Als de spullen goed bevallen en je ze langer wilt huren, is dat geen probleem. We zijn vaak flexibel. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.  085 – 212 92 41

Wat als ik een voorwerp mis?

Alhoewel het bijna nooit voorkomt, zijn wij ook mensen. In het geval van een ontbrekend voorwerp, neem telefonisch contact met ons op met de pakbon in de hand, en we zullen proberen nog dezelfde dag met een oplossing te komen. Hoewel we de bestelling bij het inpakken en leveren nogmaals controleren ben je bij ontvangst zelf ook verantwoordelijk voor het controleren van de spullen op zowel de hoeveelheid als de werkbaarheid..

Kunnen jullie helpen met een keuze maken?

Onze specialisten zijn van 9:00 tot 17:30 doordeweeks telefonisch  bereikbaar om alles evenement gerelateerd te begeleiden.  In het weekend zijn onze specialisten te bereiken van 10:00 tot 16:30

 

E-mail contact wordt dagelijks bijgehouden door onze medewerkers.

 

Hoe kan ik een offerte plaatsen voor de huur van evenementenapparatuur?

Op zoek naar een andere combinatie van apparatuur in plaats van de aangeboden pakketten? dan kan je altijd een offerte aanvragen, dat gaat enorm makkelijk.

Wat als de apparatuur kapot is of storing heeft?

Wij controleren altijd vooraf de werking van de producten en apparatuur die worden geleverd, waardoor wij de kwaliteit van ons assortiment kunnen garanderen. Het is contractueel vastgelegd dat je de apparatuur voorafgaand aan je evenement moet controleren. Tijdens het evenement zijn wij niet langer aansprakelijk voor het bieden van eventuele oplossingen. Indien de voorraad het toelaat hebben wij vervangende producten beschikbaar.

Bij sommige pakketten zoals silent disco headsets, wordt er voor de zekerheid een aantal extra producten geleverd in verband met eventuele storingen.

Bieden jullie installatieservice aan voor de gehuurde apparatuur?

Wij bieden naast het verhuren van apparatuur ook een installatieservice. Let op! dit gaat alleen op aanvraag vanwege afstand en afname.

Hebben jullie ervaring met apparatuur verhuur voor specifieke soorten evenementen, zoals concerten of conferenties?

De specialisten van Event Gear hebben zorgvuldig onderzocht welke producten uit ons assortiment gecombineerd kunnen worden voor een divers scala aan evenementen. Deze combinaties vormen de pakketten die wij op verschillende pagina’s aanbieden. Of het nu gaat om een bedrijfsfeest of een huisfeest, Event Gear heeft voor iedereen wat wils!

 

Voor concerten en conferenties is het handig om een offerte aan te vragen.

Bezorging en ophalen

Hier staan een aantal van de meest gestelde vragen.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Jazeker, ons bedrijfspand is te vinden in Amsterdam Sloterdijk Humberweg 8, acht minuten lopen vanaf het station. Ideaal  voor mensen in de omgeving  van Amsterdam.

Hoe lang duurt de levering?

  • Wij bieden de mogelijkheid om bij ons bedrijfspand de bestelling op te halen. dit is natuurlijk zonder verzendkosten en kan doordeweeks van 9:00 tot 17:00

 

  • Kleinere pakketten worden geleverd via post NL wat gemiddeld 1 tot 3 werkdagen duurt vanaf verzending.

 

  • Daarnaast bezorgen wij zelf ook bij grotere leveringen dit kan je op een zelf gekozen beschikbare tijd inplannen. Standaard leveren wij tussen 09:00 – 17:00. Op aanvraag kan dat dus ook op een specifiek tijdstip.

Welke koeriersdienst gebruiken jullie?

  • Wij maken gebruik van Post NL om kleinere bezorgingen te leveren, vanwege problemen met koerierdiensten hebben wij besloten middelgroot tot grote levering zelf af te leveren bij de huurder.  Zo komt jouw pakket ruim op tijd aan!

Betaling

Wat is het annuleringsbeleid voor het huren van apparatuur of diensten?

Bij Event Gear is het gratis om een bestelling te annuleren tot 3 weken voor de levering of ophaaldatum. Daarna gelden de volgende annuleringskosten:

– In de 3e week voor het evenement: 30% van de overeengekomen prijs.
– In de 2e week voor het evenement: 40% van de overeengekomen prijs.
– In de laatste week voor het evenement: 50% van de overeengekomen prijs.
– De laatste 2 dagen voor het evenement: 80% van de overeengekomen prijs.
– Op de dag van het evenement zelf en vóór de geplande levering: 90% van de overeengekomen prijs.

Moet ik de volledige betaling vooraf doen of kan ik ook een deel betalen bij het ophalen?

Voor B2C-klanten is vooraf betaling vereist voordat de huur plaatsvindt. Zonder betaling worden er geen spullen verstrekt. Betaling bij het ophalen van de spullen is echter wel mogelijk.

Voor B2B-klanten bieden wij de mogelijkheid om op factuur te betalen.

Als ik besluit de gehuurde apparatuur eerder dan gepland terug te brengen, krijg ik dan een deel van de huurkosten terugbetaald?

We geven geen geld terug bij het eerder terugbrengen van de gehuurde producten en diensten.

Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd voor het huren van apparatuur en diensten?

Wij werken met Ideal, apple pay & credit card.

Schade

Wordt de apparatuur direct bij terugkeer geïnspecteerd, of gebeurt dit later?

Ja, we controleren de spullen op de eerstvolgende werkdag. Niet gemelde schade zal resulteren in boetes naast de kosten voor reparatie of vervanging. Daarom is het belangrijk om het meteen te melden wanneer er iets met de apparatuur is gebeurd..

Zijn er specifieke situaties waarin ik niet verantwoordelijk word gehouden?

Vanaf het moment van ontvangst van de goederen zijn jullie volledig verantwoordelijk voor de goederen. Ze moeten in dezelfde staat worden teruggebracht, inclusief schoonmaak.

Wat gebeurt er als de gehuurde apparatuur beschadigd raakt of verloren gaat tijdens mijn huurperiode?

Dan worden de reparatie- of vervangingskosten volledig bij de huurder in rekening gebracht.

Hoe wordt omgegaan met schade veroorzaakt door externe factoren buiten mijn controle, zoals slecht weer of onvoorziene omstandigheden tijdens het evenement waarvoor de apparatuur is gehuurd?

Alle schade vanaf ontvangst ligt bij de huurder, ongeacht de reden. Wij raden aan om duurdere apparatuur goed te verzekeren.

Hoe wordt de waarde van schade beoordeeld en wie bepaalt dit?

De waarde van de producten wordt bepaald aan de hand van de nieuwwaarde van de goederen. We moeten in staat zijn om exact dezelfde producten aan te schaffen, of indien niet beschikbaar, een nieuwer model voor hetzelfde bedrag.

Retourverzending en terugbrengen

Zijn er extra kosten verbonden aan het laattijdig terugbrengen of verzenden van de gehuurde apparatuur?

Ja, zeker! Wanneer de spullen te laat worden teruggebracht, kunnen de boetes aanzienlijk hoog zijn, vooral als de spullen nodig zijn voor een volgend evenement. We vragen klanten ook om zich in te leven in de situatie waarin zij zelf een evenement hebben en de benodigde apparatuur niet op tijd aanwezig is. Bij Event Gear zijn we daarom erg streng wanneer dit zich voordoet. Als er geen evenement gepland staat en de spullen worden iets later teruggebracht, is de situatie natuurlijk anders.

Wat gebeurt er als ik niet in staat ben de apparatuur terug te brengen op de afgesproken datum?

Dan behouden wij ons het recht voor om extra kosten in rekening te brengen, die aanzienlijk kunnen zijn. Het is dus van groot belang om te zorgen voor een goede planning en goede communicatie naar ons toe.

Kan ik de apparatuur buiten kantooruren terugbrengen of alleen tijdens specifieke uren?

Op verzoek kunnen wij ook buiten kantooruren beschikbaar zijn. Het is echter belangrijk om hier ruim van tevoren om te vragen.

Worden er retourverzendkosten in rekening gebracht, of is de retourverzending gratis?

Bij PostNL-pakketten leveren wij een retourlabel mee, waarvan de kosten in de meeste gevallen zijn inbegrepen.

Voor het laten ophalen door ons zit dat bij de zending in wanneer wij de spullen ook hebben gebracht. Let erop dat wij de spullen kunnen ophalen op de volgende dag tussen 09:00 en 17:00 uur, of op andere tijden indien anders afgesproken.

Ben ik verantwoordelijk voor een fout bij de retourverzending?

Ja, je bent zelf verantwoordelijk als de spullen niet in de juiste staat worden teruggestuurd. Een tip is om duidelijke foto’s te maken voordat je het retour stuurt, zodat je eventuele problemen kunt aantonen.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.