1.1 In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1.1 “Opdrachtnemer”: Event Gear, gevestigd te Amsterdam.
1.1.2 “Opdrachtgever”: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Opdrachtnemer een overeenkomst aangaat of aan wie Opdrachtnemer een aanbieding doet.
1.1.3 “Overeenkomst”: de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer.
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van Opdrachtgever en op alle overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.
2.2 Alle aanbiedingen en offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij expliciet en schriftelijk anders vermeld door Opdrachtnemer.
2.3 Afwijkingen van en aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig als deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
2.4 Eventuele aanvullende (mondelinge) afspraken of toezeggingen gemaakt door of namens Opdrachtnemer zijn alleen bindend als ze uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd.
2.5 Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van alle door of namens hem verstrekte maten, eisen, specificaties en andere gegevens waarop Opdrachtnemer zijn offerte baseert.
2.6 Het gebruik van eventuele voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk afgewezen.
2.7 Als een bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
2.8 Tenzij schriftelijk anders is aangetoond, is de administratie van Opdrachtnemer bindend.
2.9 Als Opdrachtgever prestaties levert of voorbereidingen treft in de verwachting of veronderstelling dat een overeenkomst zal worden gesloten, doet hij dat op eigen risico.
2.10 Opdrachtnemer heeft het recht om bij het aangaan van de Overeenkomst en voor verdere prestaties zekerheid te verlangen van Opdrachtgever dat aan alle betalings- en andere verplichtingen zal worden voldaan.
2.11 Opdrachtnemer kan naar eigen inzicht, maar indien nodig in overleg met de wederpartij, derden inschakelen voor de uitvoering van de Overeenkomst, waarvan de kosten aan de wederpartij worden doorberekend zoals in de aangeboden offerte is vermeld.
2.12 Als Opdrachtgever uit meerdere (rechts)personen bestaat gedurende de uitvoering van de Overeenkomst, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk jegens Opdrachtnemer voor alle verplichtingen uit de Overeenkomst.
2.13 Als een of meer bepalingen van deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zijn met enige wettelijke bepaling, blijven de overige bepalingen toch van kracht. De partijen worden geacht te hebben afgesproken datgene wat het dichtst in de buurt komt van de bepaling die buiten werking is gesteld, voor zover wettelijk toegestaan.
2.14 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen.
3.1 Alle vermelde prijzen zijn in Euro’s en exclusief btw en andere overheidsheffingen, alsook exclusief eventuele extra kosten zoals reiskosten die voortvloeien uit de Overeenkomst.
3.2 De opgegeven prijzen zijn exclusief kosten voor verpakking, verzending of levering, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
3.3 Prijzen zijn gebaseerd op bekende factoren die de prijs bepalen op het moment van de offerte.
3.4 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om duidelijke fouten in offertes en/of prijsopgaven te corrigeren.
3.5 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de prijzen te wijzigen vanwege veranderingen in lonen, inkoopprijzen, transportkosten, belastingen/heffingen, grondstoffen of andere factoren die de kosten bepalen. Indien de prijsstijging meer dan 10% bedraagt, kan Opdrachtgever de Overeenkomst schriftelijk beëindigen binnen 14 dagen na ontvangst van de aangepaste prijs.
3.6 Beëindiging van de Overeenkomst door Opdrachtgever zoals beschreven in de vorige bepaling geeft geen recht op schadevergoeding. Bij beëindiging door Opdrachtgever op basis van het vorige artikel kan Opdrachtnemer alle tot dan toe gemaakte kosten in rekening brengen.
4.1 Facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden betaald op de wijze en volgens de betalingsvoorwaarden die door Opdrachtnemer zijn aangegeven, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
4.2 Bij niet- of te late betaling is Opdrachtgever vanaf de dag waarop de betaling uiterlijk had moeten plaatsvinden een rente van 8% per maand verschuldigd over het openstaande bedrag, waarbij een gedeelte van een maand als een volle maand wordt beschouwd. Na aanmaning kan Opdrachtnemer de vordering uit handen geven, waarbij Opdrachtgever naast het verschuldigde bedrag en rente tevens de buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten moet vergoeden.
4.3 Betalingen worden eerst gebruikt ter voldoening van kosten en rente (in die volgorde) en vervolgens ter voldoening van de hoofdsommen, waarbij oudere facturen voorrang hebben.
4.4 Opdrachtgever heeft geen recht op verrekening of opschorting van betalingen.
4.5 Opdrachtnemer kan de Overeenkomst in delen uitvoeren en elk deel apart factureren, direct nadat de opdracht is bevestigd.
4.6 Opdrachtnemer kan volledige vooruitbetaling van het factuurbedrag verlangen bij het aangaan van de Overeenkomst.
4.7 Opdrachtnemer kan direct factureren nadat de offerte door Opdrachtgever is goedgekeurd, vóór de dienstverlening of levering van goederen, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
4.8 Opdrachtnemer kan bij het sluiten van de Overeenkomst zekerheid verlangen van Opdrachtgever.
4.9 Eventuele bezwaren tegen facturen moeten binnen 14 dagen na factuurdatum bij Opdrachtnemer worden ingediend; anders wordt de factuur geacht te zijn goedgekeurd.
5.1 De Overeenkomst wordt gesloten wanneer Opdrachtgever schriftelijk instemt met de offerte, waarbij inbegrepen de geldende algemene voorwaarden van Opdrachtnemer.
5.2 Overeenkomsten worden aangegaan voor een specifieke periode zoals gespecificeerd in de offerte of de orderbevestiging.
5.3 Alle afbeeldingen en specificaties in aanbiedingen van Opdrachtnemer dienen slechts als indicatie en vormen geen basis voor schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst.
5.4 Elke Overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de desbetreffende goederen.
6.1 Om een vlotte uitvoering van de Overeenkomst te waarborgen, zal Opdrachtgever, indien nodig en na schriftelijke overeenstemming tussen beide partijen, voldoende werknemers van zijn eigen organisatie ter beschikking stellen, evenals al het benodigde materiaal en gereedschap.
7.1 Alle door Opdrachtnemer genoemde of overeengekomen (leverings)termijnen zijn naar beste weten vastgesteld op basis van beschikbare gegevens bij aanvang van de Overeenkomst.
7.2 Opdrachtnemer zal zich inspannen om de afgesproken (leverings)termijnen zoveel mogelijk na te komen. Een loutere overschrijding van een afgesproken (leverings)termijn plaatst Opdrachtnemer niet automatisch in verzuim.
7.3 Opdrachtnemer kan pas in verzuim komen na schriftelijke ingebrekestelling door Opdrachtgever. De termijnen zijn geen fatale termijnen, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
7.4 Opdrachtnemer is niet gebonden aan (leverings)termijnen die niet gehaald kunnen worden vanwege onvoorziene omstandigheden buiten zijn macht die zich na het sluiten van de Overeenkomst hebben voorgedaan, of indien partijen een wijziging in de inhoud of omvang van de Overeenkomst hebben overeengekomen.
8.1 Bij overmacht heeft Opdrachtnemer het recht om de uitvoering van zijn verplichtingen geheel of gedeeltelijk op te schorten en kan Opdrachtgever geen nakoming of schadevergoeding eisen.
8.2 Als Opdrachtnemer gebruikmaakt van haar recht tot opschorting, kan Opdrachtgever de Overeenkomst niet ontbinden.
8.3 Indien de periode van overmacht langer duurt dan twee maanden, kan elk van beide partijen de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden zonder dat er schadevergoeding verschuldigd is, met de kanttekening dat als Opdrachtnemer vóór of na het intreden van overmacht haar verplichtingen deels heeft nagekomen, zij recht heeft op een evenredig deel van de prijs.
8.4 Ook als overmacht intreedt nadat Opdrachtnemer haar verplichtingen had moeten nakomen, heeft zij het recht zich op overmacht te beroepen.
8.5 Onder overmacht wordt verstaan elke onafhankelijke of onvoorziene omstandigheid die redelijkerwijs maakt dat Opdrachtnemer niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen zoals redelijkerwijs verwacht mocht worden door Opdrachtgever.
8.6 Werkstakingen, bovenmatig ziekteverzuim van personeel, transportproblemen, brand, overheidsmaatregelen en bedrijfsstoringen bij Opdrachtnemer en/of haar leveranciers vallen ook onder overmacht, waardoor Opdrachtnemer haar verplichtingen jegens Opdrachtgever niet kan nakomen.
9.1 De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer, inclusief haar vertegenwoordigers, werknemers en ingeschakelde derden, is altijd beperkt tot het bedrag dat onder de toepasselijke aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eigen risico volgens de polisvoorwaarden. Indien er om welke reden dan ook geen uitkering volgt uit de verzekering, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot het betaalde bedrag door Opdrachtgever voor de Overeenkomst, tot een maximum van EUR 5.000.
9.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals (niet limitatief) gevolgschade, bedrijfsschade, gederfde winst, gemiste besparingen, en/of schade door bedrijfsstagnatie.
9.3 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuiste of onvolledige gegevens verstrekt door Opdrachtgever, of door personen of zaken beschikbaar gesteld door Opdrachtgever.
9.4 Opdrachtgever moet tijdig een toereikende bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten, waarvan Opdrachtnemer op verzoek een afschrift ontvangt.
10.1 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer tegen alle mogelijke claims van derden die voortvloeien uit de uitvoering van de Overeenkomst.
10.2 Opdrachtgever is verplicht om Opdrachtnemer zowel binnen als buiten de rechtszaal bij te staan als Opdrachtnemer door een derde wordt aangesproken zoals beschreven in het eerste lid van dit artikel. Opdrachtgever moet onmiddellijk alle noodzakelijke stappen ondernemen die van hem verwacht kunnen worden in een dergelijk geval. Als Opdrachtgever nalatig is in het nemen van passende maatregelen, heeft Opdrachtnemer zonder voorafgaande ingebrekestelling het recht om dit zelf te doen. Alle kosten die hieruit voortvloeien voor Opdrachtnemer zijn volledig voor rekening van Opdrachtgever.
11.1 Opdrachtnemer heeft het recht om de Overeenkomst op elk moment met onmiddellijke ingang op te zeggen, te beëindigen of te ontbinden, zonder verplicht te zijn tot enige schadevergoeding aan Opdrachtgever, en onverminderd het recht van Opdrachtnemer om schadevergoeding te eisen van Opdrachtgever als:
11.2 In de gevallen zoals beschreven in Artikel 12.1 wordt het verschuldigde bedrag door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer onmiddellijk en volledig opeisbaar, inclusief rente en schadevergoeding.
Indien als de Opdrachtgever een consument is die via internet, telefoon of postorder een product heeft gekocht, of een dienst heeft afgenomen van Opdrachtnemer, zijn de bepalingen van toepassing zoals opgenomen in Artikel 13, als aanvulling op – en indien nodig, afwijking van – deze algemene voorwaarden.
12.1 Bij de aanschaf van producten heeft de consument het recht om de Overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen te ontbinden. Deze periode begint de dag na ontvangst van het product door de consument of een door de consument vooraf aangewezen vertegenwoordiger die bekend is bij Opdrachtnemer.
12.2 Gedurende deze periode zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product wordt alleen uitgepakt of gebruikt in de mate die nodig is om te beoordelen of hij het wil behouden. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle meegeleverde accessoires en in de originele staat en verpakking aan Opdrachtnemer retourneren, volgens de redelijke instructies van Opdrachtnemer.
12.3 De consument dient binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan Opdrachtnemer kenbaar te maken dat hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht. Dit kan de consument doen via e-mail: [email protected]. Na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht moet de consument het product binnen 2 dagen retourneren. De consument moet kunnen aantonen dat de goederen tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.
12.4 Als de consument na afloop van de herroepingstermijn van 14 dagen geen gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht of het product niet heeft teruggestuurd naar Opdrachtnemer, wordt de koop definitief.
12.5 Bij het aangaan van diensten – inclusief huur – heeft de consument het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen te ontbinden, vanaf de dag van het sluiten van de Overeenkomst. Binnen de laatste 3 weken voor de levering gelden hier echter kosten voor.
12.6 Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument de redelijke instructies van Opdrachtnemer volgen die zijn verstrekt bij het aanbod en/of bij de levering.
12.7 Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending volledig voor zijn rekening, zowel bij aankoop als bij dienstverlening.
12.8 Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal Opdrachtnemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Dit is onder de voorwaarde dat het product reeds door Opdrachtnemer is ontvangen in originele staat en in de originele verpakking.
12.9 Opdrachtnemer sluit het herroepingsrecht van de consument uit voor producten en diensten zoals beschreven in lid 1 en 2.
12.9.1: Producten:
12.9.2: Diensten:
13.1 Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer is het Opdrachtgever niet toegestaan om enig recht of verplichting uit hoofde van de Overeenkomst over te dragen aan derden.
13.2 Opdrachtgever zal de inhoud van de Overeenkomst en alle vertrouwelijke informatie die zij verkrijgt in verband met het aangaan of uitvoeren van de Overeenkomst, op geen enkele wijze aan derden openbaren, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst of op grond van een wettelijke verplichting.
13.3 Na beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden, blijven de bepalingen van kracht die naar hun aard van toepassing blijven. Als sommige bepalingen om welke reden dan ook ongeldig zouden zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
14.1 Op alle overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk van toepassing zijn, is het Nederlandse recht van toepassing. Het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken van 1980 (Weens Koopverdrag/CISG) is expliciet uitgesloten.
14.2 Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Amsterdam.
De in dit segment vermelde bepalingen zijn van toepassing indien Opdrachtnemer producten verhuurt aan Opdrachtgever.
15.1 Tenzij anders afgesproken, rust de verantwoordelijkheid bij de Opdrachtgever om de gehuurde goederen persoonlijk op te halen bij Opdrachtnemer en deze bij het einde van de Overeenkomst terug te brengen. Het vervoer van de gehuurde goederen is volledig voor rekening en risico van de Opdrachtgever.
15.2 Voorafgaand aan de overdracht van de gehuurde goederen behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor om onderzoek te doen naar de huurder, ook online, en controlevragen te stellen over bijvoorbeeld het woonadres en het beoogde gebruik van de apparatuur. Opdrachtnemer kan om een bevestiging van het woonadres vragen, bijvoorbeeld door middel van een recente gas-, water- of lichtrekening. Indien de vragen niet naar tevredenheid worden beantwoord, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor om de apparatuur niet over te dragen. In dat geval wordt het volledige betaalde bedrag gecrediteerd aan Opdrachtgever.
15.3 Indien bij het laden en/of lossen gebruik wordt gemaakt van werknemers in dienst van Opdrachtgever, worden deze werknemers geacht te handelen onder direct toezicht en verantwoordelijkheid van Opdrachtgever. Voor deze werknemers draagt de Opdrachtgever volledige aansprakelijkheid jegens Opdrachtnemer.
15.4 Bij ontvangst wordt verwacht dat de Opdrachtgever de gehuurde goederen inspecteert op compleetheid en eventuele gebreken en deze in goede staat ontvangt.
15.5 Opdrachtnemer zal zich inzetten om zich zo nauwkeurig mogelijk aan de overeengekomen leveringstermijn te houden indien zij zich heeft verbonden tot bezorging van de gehuurde goederen aan de wederpartij. Niettemin kan overschrijding van de levertijd, zelfs na ingebrekestelling, niet leiden tot aanspraak op schadevergoeding.
15.6 De huurperiode omvat een tijdsbestek van één dag of een veelvoud daarvan, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De huurperiode begint op de eerste huurdag op het afgesproken tijdstip van levering af magazijn en eindigt op de laatste overeengekomen huurdag. De gehuurde apparatuur moet uiterlijk om 12.00 uur op de dag na de laatste huurdag bij Opdrachtnemer worden afgeleverd, tenzij anders is overeengekomen.
15.7 De Opdrachtgever dient de gehuurde goederen uiterlijk op het in Artikel 16.6 genoemde tijdstip bij Opdrachtnemer terug te bezorgen. Indien dit niet gebeurt, verbeurt de Opdrachtgever ten behoeve van Opdrachtnemer een direct opeisbare boete, gelijk aan de dagprijs van het gehuurde voor elke dag van verzuim, onverminderd het recht van Opdrachtnemer op aanvullende schadevergoeding.
15.8 Opdrachtgever is verplicht de gehuurde goederen op het in Artikel 16.5 genoemde tijdstip in dezelfde staat, compleet en volgens instructies gereinigd terug te bezorgen. Indien de goederen gebreken vertonen, beschadigd zijn, of niet naar behoren zijn schoongemaakt, heeft Opdrachtnemer het recht om de Opdrachtgever de kosten voor completering, reparatie en reiniging in rekening te brengen.
16.1 De Opdrachtgever dient de gehuurde goederen uitsluitend te gebruiken volgens de voorwaarden van de Overeenkomst en conform de bedieningsinstructies.
16.2 Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om de gehuurde goederen aan derden in gebruik te geven, onder te verhuren of op andere wijze ter beschikking te stellen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.
16.3 Het is de Opdrachtgever, of de door hem ingehuurde derden, niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen in de gehuurde goederen. Indien toch wijzigingen worden aangebracht, aanvaardt Opdrachtnemer geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor eventuele schade. Alle kosten voor herstel of vervanging van de gehuurde goederen zijn voor rekening van de Opdrachtgever.
16.4 Opdrachtgever dient te allen tijde toegang te verlenen tot de gehuurde goederen aan Opdrachtnemer, haar vertegenwoordigers of gemachtigden.
16.5 Opdrachtgever verplicht zich om de gehuurde goederen te bewaren en te bewaken zoals een zorgvuldig persoon betaamt. Hij moet zorgen voor een veilige, droge en geschikte opslag voor de gehuurde goederen. Indien er geen geschikte opslagmogelijkheden zijn, dient de Opdrachtgever dit vooraf schriftelijk te melden aan Opdrachtnemer. Bij nalatigheid heeft Opdrachtnemer het recht om extra kosten in rekening te brengen bij de Opdrachtgever of de Overeenkomst op te schorten totdat er passende opslag is geregeld.
16.6 Het risico van verlies, diefstal of beschadiging van de gehuurde goederen gaat over op de Opdrachtgever op het moment dat deze het magazijn van Opdrachtnemer verlaten.
16.7 De Opdrachtgever is verplicht de gehuurde goederen gedurende de huurperiode inclusief het transport te verzekeren tegen brand- en ontploffingsgevaar, waterschade, verlies, diefstal en beschadiging. Op verzoek moet Opdrachtnemer de verzekeringspolis kunnen inzien.
17.1 Het is mogelijk om voor verhuur bestemde goederen te reserveren. Het tijdstip en de duur van de reservering worden in onderling overleg vastgesteld bij het opstellen van de Overeenkomst en schriftelijk vastgelegd. Indien de Opdrachtgever de gehuurde goederen niet op het afgesproken tijdstip en voor de overeengekomen periode afneemt, blijft hij toch verplicht om de volledige huurprijs te betalen. Hiermee vervalt het recht op een credit van het verschuldigde bedrag.
17.2 Niettegenstaande het voorgaande heeft de Opdrachtgever het recht om de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen of te annuleren. Annulering is gratis tot 3 weken voor de levering of ophaaldatum van de goederen.
Vanaf de 3e week voor het evenement gelden de annuleringskosten als volgt:
De annuleringskosten dienen door de Opdrachtgever aan Opdrachtnemer te worden voldaan bij schriftelijke opzegging of annulering.
18.1 Bij het moment van terbeschikkingstelling dient de Opdrachtgever de gehuurde goederen te inspecteren aan de hand van de pakbon. Gebreken en afwijkingen dienen onmiddellijk schriftelijk te worden gemeld, anders worden de gehuurde goederen als deugdelijk beschouwd.
18.2 Elke schade en elk gebrek aan gehuurde goederen moet direct aan Opdrachtnemer worden gemeld door de Opdrachtgever. Zonder toestemming van Opdrachtnemer mag de Opdrachtgever geen reparaties uitvoeren.
18.3 Wijzigingen en/of reparaties aan de gehuurde goederen zullen alleen door Opdrachtnemer worden uitgevoerd in hun eigen werkplaats, tenzij anders overeengekomen.
18.4 Gebreken of schade aan de gehuurde goederen geven de Opdrachtgever geen enkel recht tegenover Opdrachtnemer, met name geen recht op vervanging en/of schadevergoeding.
18.5 Indien Opdrachtgever de gehuurde goederen beschadigt of kapot maakt, is Opdrachtgever verplicht om de actuele nieuwprijs te vergoeden aan Opdrachtnemer. Deze vergoeding dient uitsluitend ter vervanging van de apparatuur en geeft geen eigendomsrechten over de beschadigde goederen aan Opdrachtgever.
De bepalingen vermeld in dit segment zijn van toepassing naast de Algemene Bepalingen van de algemene voorwaarden wanneer Opdrachtnemer producten verkoopt aan de Opdrachtgever.
19.1 Totdat alle verschuldigde bedragen voor de geleverde goederen volledig zijn betaald, blijven alle geleverde goederen eigendom van Opdrachtnemer.
19.2 Zolang de eigendom van de geleverde goederen niet aan de Opdrachtgever is overgedragen, mag hij de goederen niet verpanden, overdragen of enig ander recht daarop verlenen aan derden, behalve zoals bepaald in de volgende alinea.
20.1 De eigendomsoverdracht vindt plaats bij het magazijn van Opdrachtnemer, tenzij anders overeengekomen. Vanaf het moment van overdracht zijn de geleverde items de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever.
20.2 Als Opdrachtnemer zorgt voor het transport/verzending van de geleverde items, gebeurt dit op kosten en risico van de Opdrachtgever, tenzij anders overeengekomen.
20.3 Bij aflevering moet de Opdrachtgever de items controleren op nauwkeurigheid, volledigheid en eventuele schade.
20.4 De Opdrachtgever moet de geleverde items accepteren op het moment van levering door Opdrachtnemer of op het moment waarop ze volgens de overeenkomst aan hem ter beschikking worden gesteld.
20.5 Als de Opdrachtgever weigert te accepteren of verzuimt informatie of instructies te verstrekken die nodig zijn voor de levering, heeft Opdrachtnemer het recht de items voor rekening en risico van de Opdrachtgever op te slaan.
21.1 Bij ontvangst van de geleverde items moet de Opdrachtgever deze inspecteren. Gebreken en afwijkingen moeten worden vermeld op de vrachtbrief/pakbon, anders worden de geleverde items geacht in goede staat te verkeren.
21.2 De garantievoorwaarden en -periode van Opdrachtnemer zijn gelijk aan de fabrieksgarantieperiode van de geleverde items. Opdrachtnemer is echter niet verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de geleverde items voor elk individueel gebruik door de Opdrachtgever, noch voor eventuele adviezen met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de geleverde items.
21.3 Als een klacht gegrond is en het defect valt binnen de geldige fabrieksgarantie, zal Opdrachtnemer de defecte geleverde items vervangen. Opdrachtnemer is echter alleen aansprakelijk binnen de grenzen van wat is bepaald in het artikel “Aansprakelijkheid”.
21.4 De garantie in lid 3 vervalt als:
22.1 Het risico van verlies, diefstal of beschadiging van items, producten, onderdelen, of software die onderwerp zijn van de Overeenkomst, gaat over op de Opdrachtgever op het moment van vertrek uit het magazijn van Opdrachtnemer (Af magazijn / Ex Works).
22.2 De Opdrachtgever moet een passende verzekering afsluiten met betrekking tot het in het vorige lid genoemde risico, waarvan de polis op verzoek van Opdrachtnemer kan worden ingezien.
23.1 Terugzendingen zijn alleen mogelijk na voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer. Dit gebeurt op kosten en risico van de Opdrachtgever en onder de door Opdrachtnemer gestelde voorwaarden.
23.2 Goederen die volledig of gedeeltelijk zijn verwerkt, beschadigde goederen en goederen waarvan de verpakking ontbreekt of beschadigd is, kunnen niet worden teruggestuurd.
De in dit segment genoemde voorwaarden zijn naast de Algemene Bepalingen van de algemene voorwaarden van toepassing wanneer Opdrachtnemer diensten verleent, zoals advies, service, training, ondersteuning, enz.
24.1 Opdrachtnemer handelt met de zorg van een redelijk vakbekwaam en redelijk handelend dienstverlener bij de uitvoering van de werkzaamheden.
24.2 Bij de uitvoering van de Overeenkomst verbindt Opdrachtnemer zich tot een inspanningsverplichting en geeft dus geen garantie met betrekking tot het resultaat.
24.3 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om, na overleg met de Opdrachtgever, de Overeenkomst gedeeltelijk door derden te laten uitvoeren. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor tekortkomingen van derden.
24.4 De toepasselijkheid van de artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
24.5 Als er een termijn is overeengekomen voor de voltooiing van de opdracht die voortvloeit uit de Overeenkomst, dan is dit geen fatale termijn voor Opdrachtnemer. Bij overschrijding van de termijn moet de Opdrachtgever Opdrachtnemer schriftelijk in gebreke stellen.
25.1 Aanpassingen in de Overeenkomst door Opdrachtgever die buiten de voorziening van Opdrachtnemer vallen en resulteren in bijkomende werkzaamheden zullen door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever worden gefactureerd volgens het afgesproken tarief. Bovendien wordt er bijkomend werk verricht als Opdrachtnemer extra of andere taken moet uitvoeren om aan de Overeenkomst te voldoen als gevolg van onnauwkeurige en onvolledige informatie van Opdrachtgever. Opdrachtnemer heeft het recht om de kosten voor bijkomend werk op basis van werkelijke kosten in rekening te brengen bij Opdrachtgever.
25.2 Veranderingen in de uitvoering van de Overeenkomst die door Opdrachtgever worden geëist na de totstandkoming van de Overeenkomst, moeten tijdig schriftelijk aan Opdrachtnemer worden gemeld. Een verandering in de Overeenkomst wordt alleen aanvaard als deze schriftelijk is overeengekomen door zowel Opdrachtnemer als Opdrachtgever.
25.3 Aanpassingen in de Overeenkomst kunnen leiden tot een overschrijding van de oorspronkelijk overeengekomen leveringstermijn. Opdrachtnemer zal Opdrachtgever hier tijdig van op de hoogte stellen.
26.1 Opdrachtgever zal Opdrachtnemer voorzien van alle relevante informatie die nodig is voor een correcte uitvoering van de Overeenkomst, zowel op verzoek als proactief.
26.2 Als essentiële gegevens die nodig zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de gemaakte afspraken door Opdrachtgever worden verstrekt, of als Opdrachtgever op andere manieren niet voldoet aan zijn informatieplicht, heeft Opdrachtnemer het recht om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot nader order.
26.3 Om ervoor te zorgen dat de uitvoering van de Overeenkomst volgens planning verloopt, zal Opdrachtgever, indien nodig, voldoende personeel van zijn eigen organisatie beschikbaar stellen, evenals alle benodigde materialen en hulpmiddelen.
26.4 Eventuele extra kosten die Opdrachtnemer heeft moeten maken als gevolg van het niet of niet tijdig ter beschikking stellen van informatie, personeel of materialen, komen voor rekening van Opdrachtgever ter bevordering van een adequate uitvoering van de Overeenkomst.
Januari 2025